9:00 – 9:40 Powitanie i wprowadzenie – Dyskusja na temat poziomów wcześniejszego doświadczenia i aspiracji względem kursu.
9:40 – 10:40 Kto jest terapeutą? (prelekcja i dyskusja)
10:40 – 11:10 Przerwa na herbatę
11:10 – 11:50 Zwiększanie intuicyjnej świadomości, widzenia peryferyjnego, rozwijanie mowy ciała i umiejętności centrowania się (rozmowa i dyskusja)
11:50 –12:30 Ćwiczenia praktyczne – zwiększanie świadomości sensorycznej
12:30 – 14:00 Przerwa obiadowa
14:00 – 14:30 Kości i stany traumatyczne – wykład
14:30 – 15:30 Ćwiczenia praktyczne: kości i urazy
15:30 – 16:00 Przerwa na herbatę
16:00 – 16:30 Opony mózgowo-rdzeniowe – wykład
16:30 – 17:00 Powtórka i dyskusja – podsumowanie dnia
9:00 – 9:30 Refleksje o pierwszym dniu – omówienie i dyskusja
9:30 – 10:15 Ćwiczenia praktyczne – błony
10:15 – 10:45 Płuca i drzewo oskrzelowe
10:45 – 11:15 Przerwa na herbatę
11:15 – 12:00 Ćwiczenia praktyczne – płuca i drzewo oskrzelowe
12:00 – 12:30 Kompresja kości krzyżowej – wykład
12:30 – 14:00 Przerwa obiadowa
14:00 – 15:00 Ćwiczenia praktyczne – kość krzyżowa i stany kompresyjne
15:00 – 15:30 Przerwa na herbatę
15:30 – 16:00 Zróżnicowane stany płynne – wykład i dyskusja
16:00 – 17:00 Fluktuacje boczne – część praktyczna
9:00 – 9:15 Powtórka i dyskusja – omówienie dnia
9:15 – 9:45 Zatoki czaszki
9:45 – 10:30 Ćwiczenia praktyczne: zatoki powietrzne czaszki
10:30 – 10:50 Przerwa na herbatę
10:50 – 11:20 Przepona, klatka piersiowa i pierwszy oddech – wykład
11:20 – 12:00 Ćwiczenia praktyczne: przepona, klatka piersiowa i pierwszy oddech
12:00 – 12:30 CV4 – wykład
12:30 – 13:45 Przerwa obiadowa
13:45 – 14:30 Ćwiczenia praktyczne – CV4
14:30 – 15:00 Dyskusja, podsumowanie i podziękowania
15:00 – 16:00 Head Check (dla tych, którzy tego potrzebują) i zamknięcie
„Grow Your Skills” to ośmioelementowy kurs, z którego każdy ma na celu rozwijanie i wzbogacanie umiejętności w zakresie osteopatii czaszkowo-krzyżowej w polu czaszkowym. Każdy element kursu będzie zwiększać Twoje umiejętności w inny sposób. Między każdym z elementów podawane będą tematy i zagadnienia do nauki i przestudiowania, w celu zmaksymalizowania możliwości rozwoju zawodowego i klinicznego.
Na każdy z modułów jest odrębna rejestracja, ale żeby przystąpić do kolejnych modułów należy mieć ukończone poprzednie części.
Wszyscy uczestnicy będą namawiani do wymienienia się danymi kontaktowymi w celu podejmowania regularnych interakcji pomiędzy poszczególnymi elementami kursu, aby zachęcić do wspólnego postępu i uczenia się jako zespół. Spowoduje to powstanie bardzo silnej więzi uczenia się i wzajemnego zrozumienia pośród uczestników, które powinny dominować na przestrzeni ich dalszej kariery zawodowej.
Każdy element będzie progresywnie rozbudowywał wiedzę zdobytą na poprzednich, aby rozwijać Twoje zdolności i umiejętności, obejmując całość fizjologii.
Ten element ma na celu zwiększenie umiejętności palpacyjnych i percepcyjnych. Będziesz dogłębniej eksplorować tkanki, zwiększając swoją zdolność do dokładniejszego i bardziej precyzyjnego różnicowania oraz diagnozowania zaburzeń równowagi w ich obrębie. Większa umiejętność różnicowania tkanek osiągnięta dzięki temu elementowi stanowić będzie podstawę do dalszej części programu kursu.
W obrębie tego elementu badamy kończyny górne i dolne, w tym ich powiązania z tułowiem. Przyjrzymy się embriologii, neurologii, unaczynieniu, drenażowi i układowi limfatycznemu, oraz wybranym aspektom układu mięśniowo-szkieletowego.
Podczas zajęć tego elementu badamy zawartość jamy brzucha i miednicy, odnosząc je do całej fizjologii. Dlatego przyjrzymy się układowi pokarmowemu, śledzionie i układowi krwiotwórczemu, układowi rozrodczemu wraz z układem mięśniowo-szkieletowym.
Ten element będzie zorientowany na klatkę piersiową, eksplorowanie jej zależności z czaszką, kręgosłupem szyjnym oraz przeponą. Przyjrzymy się embriologii serca, płuc oraz ich powłok osierdziowych i opłucnowych. Przyjrzymy się funkcji serca i układu oddechowego oraz temu, jak wpływają na resztę fizjologii.
Nerwy czaszkowe są nauczane w formie dwóch oddzielnych kursów:
Te aspekty przedstawiane są w trakcie dwóch kursów, ponieważ jest zbyt wiele materiałów, aby można je było ująć w całości, podczas jednego, trzydniowego kursu.
Zajęcia w formie dwóch kolejnych elementów pozwolą dokładnie zbadać wszystkie nerwy czaszkowe, ich anatomię i fizjologię. Przyjrzymy się tkankom docelowym danych nerwów i temu, jak może dojść do ich zaburzeń. Przeanalizujemy przykłady kliniczne i przyjrzymy się sposobom leczenia różnych współistniejących schorzeń.
W ramach siódmego elementu będziemy eksplorować czas i to, jak oddziałuje on na fizjologię. Zbadamy osie czasu i potężne sposoby wykorzystania ich w praktyce. Umożliwia to terapeucie leczenie zastałego, przewlekłego stanu, tak, jakby pojawił się on dopiero dzisiaj, co wywołuje dużo efektywniejszą odpowiedź kliniczną na leczenie. Aspekt kliniczny będzie mieć najistotniejsze znaczenie i odkrywane będą nowe sposoby wywoływania głębokich, korzystnych zmian u pacjentów.
Ten element jest najnowszym dodatkiem do siedmiu Elementów kursu „Grow Your Skills” Powodem dołączenia tego elementu jest fakt, iż w 2018 roku zdałem sobie sprawę, że liczne tkanki powiązane są w fizjologii z innymi, nawet gdy czasami nie ma ewidentnego związku fizjologicznego. Leczenie jednej tkanki wpływa na drugą i taka wiedza prowadzi do głębszego spojrzenia na całą fizjologię.
Relacje między mózgiem, sercem i przewodem pokarmowym - jak nasze myśli wpływają na te narządy
Kurs będzie prowadzony w języku angielskim z konsekutywnym tłumaczeniem na język polski.
Ukończył British School of Osteopathy w 1978 roku i od wielu lat jest praktykującym osteopatą.
Uczył się osteopatii czaszkowej przez studentów Williama Garnera Sutherlanda: Rolling Becker, Alan Becker (Rollin’s brother), Anne Wales, Robert Fulford, Herb Miller
Obecnie jest dyrektorem kursów Rule of the Artery, w Sutherland Cranial College of Osteopathy.
Jest członkiem Sutherland Cranial College of Osteopathy – wysoko ocenianej podyplomowej organizacji dydaktycznej.
Prowadzi wykłady na skalę międzynarodową dla wykwalifikowanych osteopatów na temat Osteopatii Czaszkowej. Obecnie regularnie wykłada w Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Argentynie oraz w Wielkiej Brytanii.
Jest on także autorem części książki: ” A textbook of Paediatric Osteopathy „
Uzyskał kwalifikację z Neurolingwistycznego Programowania (NLP) w 2005 r. Oraz Master NLP w roku 2012
Od 1982 prowadzi naukę osteopatii czaszkowej na poziomie podyplomowym.